3C Camper Custom Care is een gespecialiseerd bedrijf dat zich heeft toegelegd op het verjongen van campers. Dat doen wij door middel van poetsen, polijsten en detailen waarna de camper wordt voorzien van een biologische nanocoating om het behaalde resultaat ( een jonger uitziende camper) voor ten minste 5 jaar te behouden.
Bodembescherming met Lanoline
Een nieuwe specialisatie is het behandelen van de bodem van de camper met een biologische bescherming genaamd Lanoline (Lanoline, het hoofdingrediënt in ProLan, is een volledig natuurlijk product namelijk: gezuiverd wolvet. Lanoline is afkomstig van het natuurlijke product dat schapen uit hun talgklieren afscheiden om een beschermend oppervlak op hun wolvezels te creëren, het is een uiterst veelzijdig materiaal).
Bijna niemand denkt erover na om behalve de camper zelf, ook de bodem te laten beschermen.
Buitenkantbescherming met nanocoating
3C Camper Custom Care gaat nu het volledige pakket aanbieden. De gehele buitenkant van de camper ( zijkanten, dak, zonnepanelen, voorkant, koof en achterkant) wordt na een volledige detail-, polijst- en poetsbehandeling voorzien van nanocoating voor de optimale bescherming. Om het compleet te maken kan ook worden gekozen om een bodembehandeling te laten uitvoeren. De camper is dan voor meerdere jaren volledig beschermd tegen alle weersinvloeden. Beschermd tegen sneeuw, pekel, regen en opspattend wegenvuil.
Voor alleen een bodembehandeling kan natuurlijk ook een afspraak worden gemaakt. Voor een bodembehandeling wordt twee dagen uitgetrokken en voor een volledige nanocoatingbehandeling van de buitenkant vijf tot zeven dagen.
Procedure nanocoatingbehandeling
Een volledige nanocoatingbehandeling bestaat uit het wassen en stomen van de camper. Daarna wordt eerst de gehele camper gepolijst. Polijsten kan uit 3 rondes bestaan( grof, middel en fijn polijsten) en dat wordt vooraf, bij de inspectie met u besproken. Regelmatig zijn 3 rondes helemaal niet nodig als de camper in goede staat verkeert en is het niet nodig meer werk te verrichten dan noodzakelijk. Als wij het over “de gehele camper” hebben bedoelen wij: voorkant, motorkap, bumper, voorruit, koof, velgen, dak, zijkanten, luifel, achterkant, achterbumper, fietsenrek(indien aanwezig), de polycarbonaat ramen en de op het dak aanwezige apparatuur zoals schotel, airco-unit, dakramen en zonnepanelen.
Detailing is hierboven al genoemd en is de volgende stap in de behandeling. Wij verstaan onder detailen het volgende: elk raam, klepje, deur en rooster wordt geopend en schoon gemaakt, met name de richels en randjes. Als wij overtollig kit tegenkomen ( door hitte uitgelopen) verwijderen wij dat ook als dat mogelijk is.
De camper is nu schoon gemaakt, gepolijst en gedetailed en wordt vervolgens nog eens helemaal gepoetst om de laatste stofjes te verwijderen. Als laatste wordt nanocoating aangebracht voor de optimale bescherming. Nanocoating is onzichtbaar en geurloos en verbindt zich met het oppervlak. U kunt hierbij denken aan een spinnenweb op nano niveau, het houdt vuil en water tegen maar het blijft wel “ademen”, het oppervlak wordt dus niet afgesloten. Nanocoating heeft een uithardingstijd van 24 uur.
Procedure bodembehandeling
De camper wordt in een garage behandeld die is gespecialiseerd in camperonderhoud. Dit betekent dat de brug voldoende capaciteit heeft (lengte en hijskracht) om een camper omhoog te brengen. Als de camper op de brug staat wordt de onderkant minutieus door de keurmeester geïnspecteerd op aantasting van roest. Indien de camperbodem dermate is verroest dat een behandeling niet zinvol is wordt dat aangegeven en gaat het behandelen niet door. Mogelijk zullen eerst enkele onderdelen vervangen moeten worden voordat de bescherming erop aan gebracht kan worden. Ter verduidelijking: als er grove roestvorming is dat van binnenuit optreedt, heeft geen enkele bescherming van de buitenkant zin omdat de roestvorming vanuit binnen gewoon doorgaat.
Is de bodem in goede staat dan wordt eerst alle wegenvuil, olieresten en mogelijk ander vuil verwijderd. Daarna wordt de gehele bodem ingespoten met Prolan, zo ook alle holle ruimtes en met een spiraal wordt, op druk, de moeilijkst bereikbare plaatsen voorzien van een beschermlaag. Voordat er met de camper kan worden gereden zal er eerst een “uitharding” moeten plaats vinden. De beschermlaag hardt niet echt uit maar het heeft wel tijd nodig om in elk gaatje en hoekje te komen.
ProLan biedt bescherming door het oppervlak te bedekken en een verbinding aan te gaan waardoor wordt voorkomen dat vocht en zuurstof corrosie veroorzaken en stopt elektrolyse wanneer verschillende metaalsoorten worden gebruikt. ProLan voorkomt roestvorming en blijft actief, zonder te verdampen of weg te spoelen. ProLan is zuurbestendig en bestand tegen zuren, zouten, kunstmest, aceton en thinner en corrosieve elementen in het algemeen.
Overige behandelingen
Een andere discipline is het vervangen van kit, hiervoor moet wel een aparte afspraak worden gemaakt omdat dat zeer specialistische werkzaamheden zijn waar een paar dagen extra arbeid voor moet worden verricht. Het kit vervangen maakt niet standaard onderdeel uit van een nanocoatingbehandeling en daar wordt dan ook een aparte prijs voor afgesproken.
Een volgend niet standaard onderdeel is het reinigen en beschermen van het interieur. Het interieur wordt schoongemaakt door middel van stomen en shamporellen, daarna wordt een anti-bacteriële coating aangebracht en als laatste wordt een nanocoating aangebracht.
Voor informatie kunt u terecht op onze websites:
www.campercustomcare.nl
www.3c-camper.nl
U kunt een emailbericht sturen naar: administratie@campercustomcare.nl, info@3ccamper.nl of misschien nog makkelijker, u kunt bellen met 06 31 99 65 53